Nachfolgend finden Sie eine Übersicht sämtlicher Publikationen der Professur. Eine ergänzte Sicht (z. B. um Projekte) finden Sie im Forschungsportal der Universität Leipzig Leuris.

2024

Alt, R., Fridgen, G., Chang, Y., The future of fintech - Towards ubiquitous financial services, in: Electronic Markets, 34(2024), 3.

Alt, R., Reinhold, O., Social-Customer-Relationship Management, in: Zerres, C. (Hrsg.), Handbuch Social-Media-Marketing, Springer, Berlin/Heidelberg.

Cheng, X., Mou, J., Shen, X.-L., de Vreede, T., Alt, R., Exploring the research opportunities and challenges in the Metaverse, in: Internet Research, 34(2024)1, 1-8.

Human, S., Neumann, G., Alt, R., Introduction to the minitrack on human-centricity in a sustainable digital economy, in: Proceedings 57. Hawaii International Conference on System Sciences (HICSS).

Schmidt, R., Alt, R., Zimmermann, A., Higher-order externalities in multi-platform ecosystems, in: Proceedings 57. Hawaii International Conference on System Sciences (HICSS), S. 3990-3999.

Schmidt, R., Alt, R., Zimmermann, A., Introduction to the minitrack on artificial intelligence-based assistants and platforms, in: Proceedings 57. Hawaii International Conference on System Sciences (HICSS), S. 3957-3959.

2023

Alpar, P., Alt, R., Bensberg, F., Czarnecki, C., Anwendungsorientierte Wirtschaftsinformatik: Strategische Planung, Entwicklung und Nutzung von Informationssystemen, 10. Aufl., Springer Vieweg, Wiesbaden.

Blöcher, K., Reinhold, O., Alt, R., Managing customer data in data-driven service innovation: A framework of data principles, in: Proceedings 18. Internationale Konferenz Wirtschaftsinformatik (WI), Paderborn.

Dietzmann, C., Towards a framework for assessing the business impact of artificial intelligence, Diss. Universität Leipzig.

Dietzmann, C., Jaeggi, T., Alt, R., Implications of AI-based robo-advisory for private banking investment advisory, in: Journal of Electronic Business & Digital Economics, 2(2023)1, S. 3-23.

Gräser, M., Alt, R., Potenziale des Metaversums für E-Commerce: Eine Analyse aus Sicht der Affordance-Theorie, in: Proceedings 18. Internationale Konferenz Wirtschaftsinformatik (WI), Paderborn.

Gräser, M., Harris, C., Alt, R., Reinhold, O., How integrated Social CRM affects business success: Learnings from a literature analysis, in Proceedings 2023 IEEE/WIC International Conference on Web Intelligence and Intelligent Agent Technology (WI-IAT), IEEE, S. 547-554.

Human, S., Neumann, G., Alt, R., Human-centricity of digital economies: From concepts to assessment methodologies, case-based studies, solutions and beyond, in Proceedings 56. Hawaii International Conference on System Sciences (HICSS), S. 4004-4005.

Koo, C., Kim, J., Alt, R., Spatial is special: Special issue on exploration for spatial approach in smart tourism cities, in: Information Processing & Management, 60(2023)4, 103401.

Schmalzried, D., Hurst, M., Wentzien, M., Gräser, M., Analyse der Rolle Künstlicher Intelligenz für eine menschenzentrierte Industrie 5.0, in: HMD Praxis der Wirtschaftsinformatik, 60(2023)5, S. 1143–1155.

Schmalzried, D., Zander, J., Alt, R., Ein Ordnungsrahmen für Metaversen, in: Wirtschaftsinformatik & Management, 15(2023)1, S. 6-17.

Schmidt, R., Alt, R., Zimmermann, A., Antipatterns of digital platforms, in: Proceedings ICIS 2023 TREOS, 31.

Schmidt, R., Alt, R., Zimmermann, A., Assistant platforms, in: Electronic Markets, 33(2023), 59.

Schmidt, R., Alt, R., Zimmermann, A., Emergent structures on multi-platforms, in: Proceedings ICIS 2023 TREOS, 100.

Schmidt, R., Alt, R., Zimmermann, A., Introduction to the minitrack on artificial intelligence-based assistants, in: Proceedings 56. Hawaii International Conference on System Sciences (HICSS), S. 3441-3443.

Schmidt, R., Alt, R., Zimmermann, A., Measuring ecosystem complexity - Decision-making based on complementarity graphs, Proceedings 56. Hawaii International Conference on System Sciences (HICSS), S. 3464-3473.

Sunyaev, A., Dehling, T., Strahringer, S., Xu, L.D., Heinig, M., Perscheid, M., Alt, R., Rossi, M., The future of enterprise information systems, in: Business Information Systems & Engineering, 65(2023)6, S. 731–751.

Viana, J., Alt, R., Reinhold, O., Design options for smart services in energy communities: A multi-criteria mapping analysis among stakeholders, in: International Journal of Services Technology and Management, 28(2023)3/4, S. 141-158.

Zimmermann, A., Schmidt, R., Alt, R., Masuda, Y., Chehri, A., Digital strategy and architecture for human-centered intelligent systems, in: Zimmermann, A., Howlett, R., Jain, L.C. (Hrsg.): Human Centred Intelligent Systems, Proceedings KES-HCIS 2023, Springer, Singapore, S. 33-42.

2022

Alt, R., Blockchain und Distributed-Ledger-Technologien: Infrastrukturen für die überbetriebliche Vernetzung, in: Corsten, H., Roth, S. (Hrsg.), Handbuch Digitalisierung, Vahlen, München, S. 361-394 (Download der Pre-Print-Version).

Alt, R., Electronic Markets on platform dualities, in: Electronic Markets, 32(2022)1, S. 1-10.

Alt, R., Electronic Markets on platform transformation, in: Electronic Markets, 32(2022)2, S. 401-409.

Alt, R., Electronic Markets on platform culture, in: Electronic Markets, 32(2022)3, S. 1019-1031.

Alt, R., Electronic Markets on AI and standardization, in: Electronic Markets, 32(2022)4, S. 1795-1805.

Alt, R., From competitive advantage to social welfare - An interview with Eric K. Clemons, in: Electronic Markets, 32(2022)2, S. 487-492.

Alt, R., Managing AI is managing complexity - An interview with Rahul C. Basole, in: Electronic Markets, 32(2022)3, S. 1119-1125.

Alt, R., On the potentials of quantum computing - An interview with Heike Riel from IBM Research, in: Electronic Markets, 32(2022)4, S. 2537-2543.

Alt, R., Bachmann, C., Seifert, C., Nutzen und Einführung eines prozessbasierten Tax Compliance Management Systems, in: Der Betrieb, 75(2022)39, S. 2308-2315.

Alt, R., Huch, S., Fintech dictionary: Terminology for the digitalized financial world, Springer, Wiesbaden.

Alt, R., Huch, S., Fintech-Lexikon: Begriffe für die digitalisierte Finanzwelt, Springer Gabler, Wiesbaden.

Alt, R., Reinhold, O., Social Customer Relationship Management: Fundamentos, Aplicações e Tecnologias, Editora CRV, Curitiba (Brazil).

Alt, R., Zimmermann, H.-D., Towards AI application marketplaces - An interview with Dorian Selz, in: Electronic Markets, 32(2022)1, S. 139-143.

Auth, G., Alt, R., Kögler, C., DevOps und Qualität - Der DevQOps-Ansatz von T-Systems MMS, in: Fröschle, H.-P., Oesterreich, R., Schmidt, N. (Hrsg.), IT-Operations in der Transformation, Springer Vieweg, Wiesbaden, S. 223-244.

Blöcher, K., Alt, R., The potentials of personal data management for smart service innovation, in: Bruhn, M., Hadwich, K. (Hrsg.), Smart Services im Dienstleistungsmanagement, Springer Gabler, Wiesbaden, S. 335-362.

Blöcher, K., Hunke, F., Alt, R., Satzger, G., From personal data to service innovation - Guiding the design of new service opportunities, in: Proceedings 55. Hawaii International Conference on System Sciences (HICSS), S. 1822-1831.

Hrach, C., Alt, R., Sackmann, S., Process-oriented documentation of user requirements for analytical applications - challenges, state of the art and evaluation of a service-based configuration approach, in: Proceedings 17. Conference on Computer Science and Intelligence Systems (ACSIS), S. 773-782.

Human, S., Alt, R., Habibnia, H., Neumann, G., Human-centric personal data protection and consenting assistant systems: Towards a sustainable digital economy, in: Proceedings 55. Hawaii International Conference on System Sciences (HICSS), S. 4727-4736.

Human, S., Neumann, G., Alt, R., A call for interdisciplinary research on applied human-centricity in a sustainable digital economy, in Proceedings 55. Hawaii International Conference on System Sciences (HICSS), S. 4695-4696.

Morschheuser, C., Alt, R., Sachse, S., Morschheuser, B., Results of an experiment to investigate the impact of gamification on sustainable behavior, in: Proceedings 30. International Conference on Information Systems Development (ISD).

Schmidt, R., Alt, R., Nurcan, S., Introduction to the minitrack on social information systems and platforms: Designing Complexity, in: Proceedings 55. Hawaii International Conference on System Sciences (HICSS), S. 3314-3316.

Schmidt, R., Alt, R., Zimmermann, A., Ecosystem intelligence for AI-based assistant platforms, in: Proceedings 55. Hawaii International Conference on System Sciences (HICSS), S. 4316-4325.

Schmidt, R., Alt, R., Zimmermann, A., Introduction to the minitrack on artificial intelligence-based assistants, in: Proceedings 55. Hawaii International Conference on System Sciences (HICSS), S. 4283-4285.

Viana, J., Alt, R., Reinhold, O., Understanding customer-induced orchestration of services: A review of drivers and concepts, in: Abramowicz, W., Auer, S., Stróżyna, M. (Hrsg.), Business Information Systems Workshops (BIS 2021), Lecture Notes in Business Information Processing, Vol. 444, Springer, Cham, S. 186-197.

2021

Alt, R., Digital transformation in the restaurant industry: Current developments and implications, in: Journal of Smart Tourism, 1(2021)1, S. 69-74.

Alt, R., Electronic Markets on digital platforms and AI, in: Electronic Markets, 31(2021)2, S. 233-241.

Alt, R., Electronic Markets on the next convergence, in: Electronic Markets, 31(2021)1, S. 1-9

Alt, R., Electronic Markets on platform complexity, in: Electronic Markets, 31(2021)4, S. 737-742.

Alt, R., Electronic Markets on robotics, in: Electronic Markets, 31(2021)3, S. 465-471.

Alt, R., How to organize for AI? An interview with Yao-Hua Tan, in: Electronic Markets, 31(2021)3, S. 639-642.

Alt, R., Auth, G., Kögler, C., Continuous innovation with DevOps: IT management in the age of digitalization and software-defined business, Springer, Cham.

Alt, R., Göldi, A., Österle, H., Portmann, E., Spiekermann, S., Life engineering - Towards a new discipline, in: Business & Information Systems Engineering, 63(2021)2, S. 191-205.

Alt, R., Heinzl, A., Weinhardt, C., Introduction to the WI2021 Track: Future of digital markets and platforms, in: Ahlemann, F., Schütte, R., Stieglitz, S. (Hrsg.), Innovation Through Information Systems, Volume III: A Collection of Latest Research on Management Issues, Springer, Cham.

Alt, R., Reinhold, O. (Hrsg.), Chancen und Herausforderungen der Digitalisierung in Kleinverlagen, Forschungsbericht Nr. 16, Institut für Wirtschaftsinformatik, Universität Leipzig.

Alt, R., Robra-Bissantz, S., Tipping Point Pandemie – Chance für die Wirtschaftsinformatik?, in: HMD Praxis der Wirtschaftsinformatik, 58(2021)4, S. 691-697.

Alt, R., Zimmermann, H.-D., The digital transformation of healthcare - An interview with Werner Dorfmeister, in: Electronic Markets, 31(2021), S. 895-899.

Blöcher, K., Alt, R., AI and robotics in the European restaurant sector: Assessing potentials for process innovation in a high-contact service industry, in: Electronic Markets, 31(2021)3, S. 529-551.

Human, S., Neumann, G., Alt, R., Human-centricity in a sustainable digital economy, in: Proceedings 54. Hawaii International Conference on System Sciences (HICSS), S. 4372-4374.

Schmidt, R., Alt, R., Nurcan, S., Social information systems, in: Proceedings 54. Hawaii International Conference on System Sciences (HICSS), S. 2986-2987.

Schmidt, R., Alt, R., Zimmermann, A., A conceptual model for assistant platforms, in: Proceedings 54. Hawaii International Conference on System Sciences (HICSS), S. 4024-4033.

Schmidt, R., Alt, R., Zimmermann, A., Artificial intelligence-based assistants, in: Proceedings 54. Hawaii International Conference on System Sciences (HICSS), S. 4021-4023.

Ulrich, D., Alt, R., Social networking platforms to close the gender gap: An analysis of female doctoral students in information systems, in: Proceedings 29. European Conference on Information Systems (ECIS).

Viana, J., Alt, R., Reinhold, O., Smart services for energy communities: Insights on options and priorities from a multicriteria mapping study in Germany, in: Proceedings Bled eConference, S. 499-515 (Download des Konferenzbandes).

2020

Alfermann, D., Alt, R., Bogdan, M., Kasneci, E., Promovieren in der Informatik - Das Projekt Doktorandinnen in IT (DokIT): Bundesweite Analyse der Situation und Fördermaßnahmen, in: Miemitz, B. (Hrsg.), Digitalisierung, Medizin, Geschlecht: Interdisziplinäre Zugänge, Verlag Barbara Budrich, S. 189-198.

Alt, R., Electronic Markets on blockchain markets, in: Electronic Markets, 30(2020)2, S. 181-188.

Alt, R., Electronic Markets on business model development, in: Electronic Markets, 30(2020)3, S. 405-411.

Alt, R., Electronic Markets on sustainability, in: Electronic Markets, 30(2020)4, S. 667-674.

Alt, R., Evolution and perspectives of electronic markets, in: Electronic Markets, 30(2020)1, S. 1-13.

Alt, R., Leimeister, J.M., Priemuth, T., Sachse, S., Urbach, N., Wunderlich, N., Software-defined business - Implications for IT management, in: Business & Information Systems Engineering, 62(2020)6, S. 609-621.

Alt, R., Reinhold, O., Social customer relationship management: Fundamentals, applications, technologies, Springer, Cham.

Alt, R., Wende, E., Blockchain technology in energy markets: An interview with the European Energy Exchange, in: Electronic Markets, 30(2020)2, S. 325-330.

Anke, J., Ebel, M., Pöppelbuss, J., Alt, R., How to tame the tiger - Exploring the means, ends and challenges in smart service systems engineering, in: Proceedings 28. European Conference on Information Systems (ECIS), Marrakesh.

Anke, J., Pöppelbuss, J., Alt, R., It takes more than two to tango: Identifying roles and patterns in multi-actor smart service innovation, in: Schmalenbach Business Review, 72(2020), S. 599-634.

Anke, J., Pöppelbuss, J., Alt, R., Joining forces: Understanding organizational roles in inter-organizational smart service systems engineering, in: Proceedings 15. Internationale Tagung Wirtschaftsinformatik (WI), Potsdam.

Blöcher, K., Wittwer, M., Alt, R., Customer data mapping - A method for data-driven service innovation, in: Proceedings 15. Internationale Tagung Wirtschaftsinformatik (WI), Potsdam.

Chagas, B.N.R., Viana, J., Reinhold, O., Lobato, F.M.F., Jacob Jr., A.F.L., Alt, R., A literature review of the current applications of machine learning and their practical implications, in: Web Intelligence,18(2020)1, S. 69-83.

Dietzmann, C., Alt, R., Assessing the business impact of artificial intelligence, in: Proceedings 53. Hawaii International Conference on System Sciences (HICSS).

Dietzmann, C., Heines, R., Alt, R., The convergence of distributed ledger technology and artificial intelligence: An end-to-end reference lending process for financial services, in: Proceedings 28. European Conference on Information Systems (ECIS), Marrakesh.

Hrach, C., Alt, R., Configuration approach for analytical service models - Development and evolution, in: Proceedings 22. International Conference on Business Informatics (CBI), IEEE, Antwerpen.

Neumann, G., Human, S., Alt, R., Introduction to the minitrack on end-user-empowerment in the digital age, in: Proceedings 53. Hawaii International Conference on System Sciences (HICSS).

Noll, D., Alt, R., Internet-of-things marketplaces: State-of-the-art and the role of distributed ledger technology, in: Abramowicz W., Klein G. (Hrsg.), Business Information Systems, Proceedings 23. International Conference on Business Information Systems (BIS), Springer, Cham, S. 337-350.

Schmidt, R., Alt, R., Nurcan, S., Introduction to the minitrack on social information systems, in: Proceedings 53. Hawaii International Conference on System Sciences (HICSS), S. 2823-2824.

Silva, J.L.F. Jr., Viana, J., Reinhold, O., Jacob, A.F.L., Alt, R., Lobato, F.M.F, Social CRM Tools: A Systematic Mapping Study, in: Abramowicz, W., Klein, G. (Hrsg.), Business Information Systems Workshops (BIS), Springer, Cham, S. 250-261.

Viana, J., van der Zandt, M., Reinhold, O., Alt, R., Outsourcing of Social CRM services in German SMEs, in: Abramowicz, W., Klein, G. (Hrsg.), Business Information Systems Workshops (BIS), Springer, Cham, S. 215-228.

2019

Alpar, P., Alt, R., Bensberg, F., Weimann, P., Anwendungsorientierte Wirtschaftsinformatik - Strategische Planung, Entwicklung und Nutzung von Informationssystemen, 9. Aufl., Springer Vieweg, Wiesbaden.

Alt, R., 48 Stichworte im Gabler Banklexikon, Springer, Wiesbaden 2019.

Alt, R., Electronic Markets on digital transformation methodologies, in: Electronic Markets, 29(2019)3, S. 307-313.

Alt, R., Demirkan, H., Ehmke, J.F., Moen, A., Winter, A., Smart services - The move to customer orientation, in: Electronic Markets, 29(2019)1, S. 1-6.

Alt, R., Ehmke, J.F., Haux, R., Henke, T., Mattfeld, D.C., Oberweis, A., Paech, B., Winter, A., Towards customer-induced service orchestration - Requirements for the next step of customer orientation, in: Electronic Markets, 29(2019)1, S. 79-91 (Download der Autorenversion).

Alt, R., Zimmermann, H.-D., Electronic Markets on platform competition, in: Electronic Markets, 29(2019)2, S. 143-149.

Bär, S., Reinhold, O., Alt, R., The role of cross-domain use cases in IoT – A case study analysis, in: Proceedings 52. Hawaii International Conference on System Sciences (HICSS).

Dietzmann, C., Alt, R., How IT-related financial innovation influences bank risk-taking: Results from an empirical analysis of patent applications, in: Proceedings 21. International Conference on Business Informatics (CBI), IEEE, Moskau.

Grauer, M., Schmalzried, D., Alt, R., Ebenhöh, M., Ist "Real-time" schon real?, in: Wirtschaftsinformatik & Management, 11(2019)2, S. 72–80.

Lange, M., Leiter, C., Alt, R., Defining and delimitating distributed ledger technology: Results of a structured literature analysis, in: DiCiccio, C. et al. (Hrsg.), Business Process Management: Blockchain and Central and Eastern Europe Forum, Springer, Cham, S. 43-54 (Download der Autorenversion).

Noll, D., Distributed-Ledger-Technologie im Grundbuchwesen - Implikationen auf die Transaktionskosten, Forschungsbericht Nr. 15, Institut für Wirtschaftsinformatik, Universität Leipzig.

Reinhold, O., A framework for integrated Social CRM – Linking social media and CRM on the strategic, process and system Level, Diss. Universität Leipzig.

Reinhold, O., Alt, R., The role of Social CRM in social enformation systems: Findings from four case studies, in: Proceedings 52. Hawaii International Conference on System Sciences (HICSS).

Schmidt, R., Alt, R., Nurcan, S., Introduction to the minitrack on social information systems, in: Proceedings 52. Hawaii International Conference on System Sciences (HICSS).

2018

Alt, R., Electronic Markets on current general research, in: Electronic Markets, 28(2018)2, S. 123-128.

Alt, R., Electronic Markets on digitalization, in: Electronic Markets, 28(2018)4, S. 397-402.

Alt, R., Auth, G., Kögler, C., Transformation of consulting for software-defined businesses – Lessons from a DevOps case study in a German IT company, in: Nissen, V. (Hrsg.), Advances in Consulting Research - Recent Findings and Practical Cases, Springer, Cham, S. 316-331.

Alt, R., Beck, R., Smits, M.T., FinTech and the transformation of the financial industry, in: Electronic Markets, 28(2018)3, S. 235-243.

Alt, R., Franke, M. (Hrsg.), Fit for Digital Publishing - Marktüberblick und Newsletter-Marketing, Forschungsbericht Nr. 13, Institut für Wirtschaftsinformatik, Universität Leipzig.

Alt, R., Zimmermann, H.-D., Electronic Markets on networked media, in: Electronic Markets, 28(2018)1, S. 1-6.

Anke, J., Meyer, K., Alt, R., Holze, J., Kahlert, E., Lernen aus Anwendung: Transfer-orientierte Entwicklung von Methoden für das Smart Business Engineering, in: Meyer, K., Klingner, S., Zinke, C. (Hrsg.), Service Engineering: Von Dienstleistungen zu digitalen Service-Systemen, Springer Vieweg, Wiesbaden, S. 91-107.

Barata, G.M., Viana, J., Reinhold, O., Lobato, F., Alt, R., Social CRM in digital marketing agencies: An extensive classification of services, in: Proceedings Web Intelligence 2018 (WI18), Santiago de Chile, IEEE.

Blöcher, K., Alt, R., An approach for customer-centered smart service innovation based on customer data management, in: Proceedings International Conference on Exploring Service Science (IESS), Karlsruhe 2018.

Burdensky, D., Kneissl, B., Alt, R., Deskriptive Analyse von Kennzahlenrelationen, in: Proceedings Multi-Konferenz Wirtschaftsinformatik (MKWI), Lüneburg, S. 59-70.

Chagas, B., Viana, J., Reinhold, O., Lobato, F., Jacob, A. Jr., Alt, R., Current applications of machine learning techniques in CRM: A literature review and practical implications, in: Proceedings Web Intelligence 2018 (WI18), IEEE, Santiago de Chile.

Cundius, C., Wertbeitrag analytischer Echtzeitinformationssysteme - Entwicklung und Evaluierung eines Bewertungsmodells, Diss. Universität Leipzig.

Hrach, C., Alt, R., Functional service description on service marketplaces, in: Proceedings Multi-Konferenz Wirtschaftsinformatik (MKWI), Lüneburg, S. 569-575.

Nau, A., Social Media Analytics - Eine Analyse der Funktionalitäten kostenfreier Werkzeuge, Forschungsbericht Nr. 14, Institut für Wirtschaftsinformatik, Universität Leipzig.

Pereira Júnior, V.C., Fileto, R., Santos de Souza, W., Wittwer M., Reinhold, O., Alt, R., A semantic BI process for detecting and analyzing mentions of interest for a domain in tweets, in: Proceedings 24. Brazilian Symposium on Multimedia and the Web (WebMedia), S. 197-204.

Sachse, S., Customer-centric service management - Conceptualization and evaluation of customer-induced service composition, Diss. Universität Leipzig.

Viana, J., Stüber, R., Reinhold, O., Alt. R., Social CRM from the customer perspective: A preliminary analysis of differences between Brazilian and German users, in: Proceedings Web Intelligence 2018 (WI18), Santiago de Chile, IEEE.

2017

Abramowicz, W., Alt, R., Franczyk, B. (Hrsg.), Business information systems workshops, BIS 2016 International Workshops, Springer, Cham.

Alt, R., Electronic Markets on academic supply chains, in: Electronic Markets, 27(2017)2, S. 91-96.

Alt, R., Electronic Markets on transaction costs, in: Electronic Markets, 27(2017)4, S. 297-301.

Alt, R., Auth, G., Kögler, C., Innovationsorientiertes IT-Management - Eine Fallstudie zur DevOps-Umsetzung bei T-Systems MMS, in: HMD Praxis der Wirtschaftsinformatik, 54(2017)2, S. 216-229.

Alt, R., Auth, G., Kögler, C., Innovationsorientiertes IT-Management mit DevOps - IT-Management im Zeitalter von Digitalisierung und Software-defined Business, Springer Gabler, Wiesbaden.

Alt, R., Militzer-Horstmann, C., Electronic Markets on the media industry, in: Electronic Markets, 27(2017)1, S. 1-5.

Alt, R., Reinhold, O. (Hrsg.), Analysemethoden, Anwendungsfälle und Werkzeuge des Social CRM, Forschungsbericht Nr. 11, Institut für Wirtschaftsinformatik, Universität Leipzig.

Alt, R., Tao, X., Unland, R., Preface - Proceedings of the 2017 IEEE/WIC/ACM International Conference on Web Intelligence, in: Proceedings International Conference on Web Intelligence (WI17), Leipzig.

Alt, R., Zimmermann, H.-D., Electronic Markets on big data services, in: Electronic Markets, 27(2017)3, S. 191-195.

Cirqueira, D., Pinheiro, M., Braga, T., Jacob, A. Jr., Reinhold, O., Alt, R., Santana, Á., Improving relationship management in universities with sentiment analysis and topic modeling of social media channels: Learnings from UFPA, in: Proceedings International Conference on Web Intelligence (WI17), Leipzig, S. 998-1005.

Cundius, C., Alt, R., A process-oriented model to business value – The case of real-time IT infrastructures, in: Proceedings 50. Hawaii International Conference on System Sciences (HICSS), S. 5017-5026.

Hrach, C., Toward a configuration model for user-oriented representations of analytical services, in: Abramowicz, W. et al. (Hrsg.), Business Information Systems Workshops, BIS 2016, Springer, Cham, S. 408-417.

Lobato, F., Pinheiro, M., Jacob, A. Jr., Reinhold, O., Santana, A., Social CRM: Biggest challenges to make it work in the real world, in: Abramowicz, W. et al. (Hrsg.), Business Information Systems Workshops, BIS 2016, Springer, Cham, S. 221-232.

Morschheuser, B., Hrach, C., Alt, R., Lefanczyk, C., Gamifizierung mit BPMN, in: Strahringer, S., Leyh, C. (Hrsg.), Gamification und Serious Games, Edition HMD, Springer Vieweg, Wiesbaden, S. 31-42.

Reinhold, O., Wittwer, M., Alt, R., Kirsten, T., Kiess, W., Exploring context from the consumer perspective: Insights from eBusiness and health care, in: Abramowicz, W. et al. (Hrsg.), Business Information Systems Workshops, BIS 2016, Springer, Cham, S. 340-346.

Tröger, R., Alt, R., Design options for supply chain visibility services - Learnings from three EPCIS implementations, in: Electronic Markets, 27(2017)2, S. 141-156 (Download der Autorenversion).

Wende, E., Alt, R., King, G., Towards genuine virtual collaboration: Designing the use of mobile remote presence in offshore-outsourced projects, in: Proceedings 50. Hawaii International Conference on System Sciences (HICSS), S. 484-493.

Wittwer, M., Reinhold, O., Alt, R., Jessen, F., Stüber, R., Social media analytics using business intelligence and social media tools – Differences and implications, in: Abramowicz, W. et al. (Hrsg.), Business Information Systems Workshops, BIS 2016, Springer, Cham, S. 252-259.

Wittwer, M., Reinhold, O., Alt, R., Capturing customer context from social media - Mapping social media API and CRM profile data, in: Proceedings International Conference on Web Intelligence (WI17), Leipzig, S. 993-997.

Wittwer, M., Reinhold, O., Alt, R., Customer context and Social CRM: A literature review and research agenda, in: Proceedings 30. Bled eConference, Bled.

2016

Abramowicz, W., Alt, R., Franczyk, B. (Hrsg.), Business information systems, Proceedings 19. International Conference on Business Information Systems (BIS), Springer, Cham.

Alpar, P., Alt, R., Bensberg, F., Grob, H.L., Weimann, P., Winter, R., Anwendungsorientierte Wirtschaftsinformatik - Strategische Planung, Entwicklung und Nutzung von Informationssystemen, 8. Aufl., Springer Vieweg, Wiesbaden (Link zur 9. Auflage).

Alt, R., Electronic Markets on Customer-orientation, in: Electronic Markets, 26(2016)3, S. 195–198.

Alt, R., Ehrenberg, D., Fintech - Ein Weckruf für die Finanzindustrie? Interview mit S. Herfurth und S. Schneider, in: Wirtschaftsinformatik & Management, 8(2016)3, S. 18-25.

Alt, R., Ehrenberg, D., Fintech - Umbruch der Finanzbranche durch IT, in: Wirtschaftsinformatik & Management, 8(2016)3, S. 8-17.

Alt, R., Hamborg, K.-C., Metzger, F., Straatmann, T., Hofmann, A., Systematischer Einsatz von Playful Elements und Gamification im Requirements Engineering, in: Proceedings Multi-Konferenz Wirtschaftsinformatik (MKWI), Ilmenau.

Alt, R., Militzer-Horstmann, C., Zimmermann, H.-D., Electronic Markets on self-archiving, in: Electronic Markets, 26(2016)1, S. 1-5.

Alt, R., Militzer-Horstmann, C., Zimmermann, H.-D., Electronic Markets on the impact factor, in: Electronic Markets, 26(2016)2, S. 95-101.

Alt, R., Puschmann, T., Digitalisierung der Finanzindustrie - Grundlagen der Fintech-Evolution, Springer Gabler, Berlin/Heidelberg.

Alt, R., Reinhold, O., Social Customer Relationship Management - Grundlagen, Anwendungen und Technologien, Springer Gabler, Berlin/Heidelberg.

Alt, R., Zimmermann, H.-D., Electronic Markets on electronic markets in education, in: Electronic Markets, 26(2016)4, S. 311-314.

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