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Alt, R., Ehmke, J.F., Haux, R., Henke, T., Mattfeld, D.C., Oberweis, A., Paech, B., Winter, A., Towards Customer-induced Service Orchestration - Requirements for the Next Step of Customer Orientation, in: Electronic Markets 29(2019)1, S. 79-91. |
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Sachse, S., Customer-centric Service Management - Conceptualization and Evaluation of Customer-induced Service Composition, Diss. Universität Leipzig. |
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Alt, R., Auth, G., Kögler, C., Innovationsorientiertes IT-Management mit DevOps - IT-Management im Zeitalter von Digitalisierung und Software-defined Business, SpringerGabler, Wiesbaden. |
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Tröger, R., Alt, R., Design Options for Supply Chain Visibility Services - Learnings from Three EPCIS Implementations, in: Electronic Markets 27(2017)2, S. 141-156 (freier Download der Autorenversion). |
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Wittwer, M., Reinhold, O., Alt, R., Jessen, F., Stüber, R., Social Media Analytics Using Business Intelligence and Social Media Tools – Differences and Implications, in: Abramowicz, W. et al. (Hrsg.), Business Information Systems Workshops, BIS 2016, Springer, Cham, S. 252-259. |
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Alt, R., Puschmann, T., Digitalisierung der Finanzindustrie - Grundlagen der Fintech-Evolution, SpringerGabler, Berlin/Heidelberg. |
Alt, R., Reinhold, O., Social Customer Relationship Management - Grundlagen, Anwendungen und Technologien, SpringerGabler, Berlin/Heidelberg. |
Alt, R., Zimmermann, H.-D., Electronic Markets on Electronic Markets in Education, in: Electronic Markets 26(2016)4, S. 311-314. |
Ehmke, J.F., Alt, R., Winter, A., Teilkonferenz Smart Services: Kundeninduzierte Kombination komplexer Dienstleistungen, in: Proceedings Multikonferenz Wirtschaftsinformatik (MKWI 2016), Ilmenau, S. 1353. |
Fischbach, M., Alt, R., Risk-aware pricing of B2B services: Approach, Realization and Application to a payments transaction processing service, in: Abramowicz, W. et al. (Hrsg.), Business Information Systems, Proceedings 19. International Conference on Business Information Systems (BIS 2016), Springer, Berlin, S. 341-355. |
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Hoberecht, S., Alt, R., Big Data und und Strategic Framework im Bankwesen, in: Proceedings Multi-Konferenz Wirtschaftsinformatik (MKWI 2016), Ilmenau, S. 943-954. |
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Nüesch, R., Hybride Kundeninteraktion - Fallstudien und Gestaltungsempfehlungen aus der Bankindustrie, Diss. Universität Leipzig. |
Nüesch, R., Zerndt, T., Alt, R., Ferretti, G., Tablets Penetrate the Customer Advisory Process: A Case from a Swiss Private Bank, in: Proceedings 29. Bled eConference, Bled 2016. |
Puschmann, T., Alt, R., Sharing Economy, in: Business & Information Systems Engineering 58(2016)1, S. 93-99. |
Sachse, S., Alt, R., Kundenzentrierte Komposition komplexer Dienstleistungen - Eine empirische Untersuchung der Vorteile kundenzentrierter Servicekomposition, in: Proceedings Multi-Konferenz Wirtschaftsinformatik (MKWI 2016), Ilmenau, S. 1379-1389. |
Wittwer, M., Reinhold, O., Alt, R., Social Media Analytics in Social CRM - Towards a Research Agenda, in: Proceedings 29. Bled eConference, Bled. |
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Alt, R., Militzer-Horstmann, C., Zimmermann, H.-D., Editorial 25/2: Electronic Markets and Privacy, in: Electronic Markets 25(2015)2, S. 87-90. |
Alt, R., Reinhold, O. (Hrsg.), Anwendungsfälle und Werkzeuge des Social CRM, Forschungsbericht Nr. 10, Institut für Wirtschaftsinformatik, Universität Leipzig. |
Alt, R., Zimmermann, H.-D., Editorial 25/3: Electronic Markets on Ecosystems and Tourism, in: Electronic Markets 25(2015)3, S. 169-174. |
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Alt, R., Zimmermann, H.-D., Electronic Markets and General Research, in: Electronic Markets 24(2014)3, S. 161-164. |
Alt, R., Zimmermann, H.-D., Electronic Markets and Business Models, in: Electronic Markets 24(2014)4, S. 231-234. |
Alt, R., Zimmermann, H.-D., Status of Business Model and Electronic Market Research: An Interview with Alexander Osterwalder, in: Electronic Markets 24(2014)4, S. 243-249. |
Alt, R., Zimmermann, H.-D., Status of Business Model and Electronic Market Research: An Interview with Paul Timmers, in: Electronic Markets 24(2014)4, S. 235-241. |
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Nüesch, R., Puschmann, T., Alt, R., Realizing Value From Tablet-Supported Customer Advisory: Cases From the Banking Industry, in: Proceedings 27. Bled eConference, Bled, S. 14-27. |
Sachse, S., Alt, R., Puschmann, T., Towards Customer-centric Mass Customization - Contribution of a Customer Model, in: Proceedings 8. Multikonferenz Wirtschaftsinformatik (MKWI 2014), Paderborn. |
Tröger, R., Supply Chain Event Management - Bedarf, Systemarchitektur und Nutzen aus Perspektive fokaler Unternehmen der Modeindustrie, Diss. Universität Leipzig. |
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Alt, R., Österle, H., Electronic Markets on Internet Marketing, in: Electronic Markets 23(2013)3, S. 173-174. |
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Schmalzried, D., Cundius, C., Franke, R., Lambeck, C., Alt, R., Zimmermann, W., Groh, R., In-Memory basierte Real-Time Supply Chain Planung, in: Alt, R., Franczyk, B. (Hrsg.), Proceedings 11. Internationale Tagung Wirtschaftsinformatik (WI2013), Leipzig, S. 197-211. |
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Alt, R., Heyden, K., Österle, H., Editorial 22/4, in: Electronic Markets 22(2012)4, S. 195-196. |
Alt, R., Heyden, K., Österle, H., Editorial 22/3, in: Electronic Markets 22(2012)3, S. 129-130. |
Alt, R., Österle, H., Heyden, K., Editorial 22/1, in: Electronic Markets 22(2012)1, S. 1-3. |
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Alt, R., Puschmann, T., The Rise of Customer-oriented Banking - Electronic Markets Are Paving the Way for Change in the Financial Industry, in: Electronic Markets 22(2012)4, S. 203-215 (freier Download der Autorenversion). |
Alt, R., Puschmann, T., Sachse, S., Frische Impulse, in: Schweizer Bank 11/2012, S. 32. |
Alt, R., Reinhold, O., Social Customer Relationship Management (Social CRM) - Anwendung und Technologie, in: Wirtschaftsinformatik 54(2012)5, S. 281-286. |
Alt, R., Reinhold, O., Social Customer Relationship Management, in: WISU - Das Wirtschaftsstudium 41(2012)4, S. 508-514. |
Alt, R., Schreiter, J., Informationstechnische Innovation zur marketing- und logistikorientierten Integration, in: Stölzle, W., Lieb, T.C. (Hrsg.), Business Innovation in der Logistik, Springer Gabler, Wiesbaden, S. 165-188. |
Bons, R.W.H., Alt, R., Lee, H.G., Weber, B., Banking in the Internet and Mobile Era, in: Electronic Markets 22(2012)4, S. 197-202. |
Hrach, C., Alt, R., Operational Business Intelligence bei Call Centern - Erkenntnisse einer Fallstudienuntersuchung, in: Mattfeld, D.-C., Robra-Bissantz, S. (Hrsg.), Proceedings 7. Multikonferenz Wirtschaftsinformatik (MKWI 2012), GITO, Braunschweig, S. 1131-1143. |
Hrach, C., Nöbel, L., Richthof, N.S., Alt, R., Datenschutz im Call Center: Aufzeichnung und Verwendung personenbezogener Daten, in: RDV - Recht der Datenverarbeitung 28(2012)6, S. 280-285. |
Lambeck, C., Schmalzried, D., Alt, R., Groh, R., Changing Concepts in Human-Computer-Interaction in Real-Time Enterprise Systems - Introducing a Concept for Intuitive Decision Support in SCM Scenarios, in: Proceedings 14. International Conference on Enterprise Information Systems (ICEIS), Wroclaw. |
Mansfeldt, K., Integrierte Gestaltung und Bewertung für strategische Entscheidungen - Ein serviceorientierter Ansatz am Beispiel der Finanzindustrie, Band 9, Logos, Berlin 2012. |
Nüesch, R., Puschmann, T., Alt, R., A Framework for Assessing Web 2.0 Customer Interaction Maturity: The Case of the Banking Industry, in: Proceedings 25. Bled eConference, Bled, S. 238-249. |
Österle, H., Alt, R., Puschmann, T., Konsumentenzentriertes Banking, in: HSG Blatt, Nr. 2, 2012, S. 2. |
Puschmann, T., Nüesch, R., Alt, R., Transformation Towards Customer-oriented Service Architectures in the Financial Industry, in: Proceedings 20. European Conference on Information Systems (ECIS), Barcelona. |
Reinhold, O., Alt, R., Social Customer Relationship Management: State of the Art and Learnings from Current Projects, in: Proceedings 25. Bled eConference, Bled 2012, S. 155-169. |
Sachse, S., Puschmann, T., Alt, R., Towards Customer-oriented Electronic Markets - A Survey Among Digital Natives in the Financial Industry, in: Proceedings 25. Bled eConference, Bled, S. 333-354. |
Schmalzried, D., Fiebig, M., Lambeck, C., Alt, R., Groh, R., Intuitive Interaktion in betrieblichen Anwendungen, in: ERP-Management, Heft 2, 2012, S. 57-60. |
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