Nachricht vom

Prof. Dr. Roland Happ (Institut für Wirtschaftspädagogik) hat gemeinsam mit Professorin Dr. Eveline Wuttke und Dr.in Christin Siegfried (beide Goethe Universität Frankfurt am Main) im Journal of Risk and Financial Management das Special Issue zum Thema „Financial and Economic Literacy – Implications for Education“ herausgegeben. Die Sonderausgabe widmet sich der finanziellen und/oder wirtschaftlichen Bildung von Menschen aller Altersgruppen. In den acht Beiträgen werden ferner Anhaltspunkte für die Gestaltung von Lehr-Lern-Prozessen in der finanziellen und/oder ökonomischen Bildung diskutiert. 

Das Special Issue können Sie über die Webseite des Verlags aufrufen: 

https://www.mdpi.com/journal/jrfm/special_issues/financial_economic_literacy

Liste der Beiträge:

  • Financial Literacy of Adults in Germany FILSA Study Results (Schuhen et al.)
  • Choosing a Business or Economics Study Program at University: The Role of the Economics Teacher (Jüttler & Schumann)
  • How Gender and Primary Language Influence the Acquisition of Economic Knowledge of Secondary School Students in the United States and Germany (Happ et al.)
  • Challenges in Understanding Western Economic and Financial Concepts from the Perspective of Young Adults with a Post-Soviet Migration Background in Germany—Findings from a Qualitative Interview Study (Heidel & Happ, Universität Leipzig)
  • Evaluating the Visual Metaphors of Financial Concepts through Content Analysis (Malik, TU Dresden)
  • Measurement of Financial Competence—Designing a Complex Framework Model for a Complex Assessment Instrument (Kraitzek & Förster)
  • What’s Math Got to Do with It?: Establishing Nuanced Relations between Math Anxiety, Financial Anxiety, and Financial Literacy (Storozuk & Maloney)
  • The Paradox of the Payday Borrower: A Case Study of the Role of Planned Behavior in Borrowers’ Motivations and Experiences (Herremans et al.)